piątek, 5 września 2014

Piątkowy przegląd filmowy #1

Witajcie! :)
Mam dzisiaj dla Was cykl, który na stałe zagości na łamach bloga? Dlaczego? Dlatego, że kultura jest bardzo bliska mojemu sercu. Przez bycie w klasie dziennikarsko-prawniczej miałam okazję być w tylu wspaniałych miejscach i poznać interesujących ludzi. Film może nie jest jakąś najwyższą formą kultury, ale chyba najtańszą i najlepiej dostępną. Co jakiś czas będę tutaj też wrzucać książki, bo mam nadzieję, że uda mi się przeczytać chociaż jedną w miesiącu. Wiem, że to mało ambitne, ale nie mam za wiele czasu. Od czasu do czasu będę Was zachęcać do odwiedzenia i teatru :) 
Jeszcze nie wiem co jaki czas będzie się pojawiał taki wpis, ale mam nadzieję, że co dwa tygodnie, a jak nie to na pewno raz w miesiącu. Nie odpuszczę tej serii o nie.

Przejdźmy do rzeczy. Dzisiaj mam dla Was 5 pozycji, które pewnie większość z Was oglądała, ponieważ ja zawsze jestem filmowo opóźniona i do niektórych rzeczy muszę dojrzeć albo się przemóc. Aha, żebym nie zapomniała, kolejność przypadkowa, ale dodawać będę także oceny, które dałam na filmwebie.


Marzyciel, czyli film reżyserii Marc'a Forster'a to magiczna opowieść, która przenosi nas do krainy piratów, wróżek, Indian, czyli dobrze znanej nam Nibylandii. Młody James Barrie po klęsce swojego pierwszego przedstawienia poznaje rodzinę Davis - Sylvię i czterech jej synów, którym postanawia znaleźć rozrywkę w postaci wymyślonej krainy. Tak się dzieje, że znajduje wśród nich inspirację do napisania swojego najwybitniejszego dzieła. Film bardzo przyjemny, lekki, pod koniec wzruszający. Johnny Depp w rewelacyjnej kondycji jak zwykle oczarował mnie swoją grą. Gorąco polecam! Moja ocena: 9/10.

Służące to film, do którego bardzo długo dorastałam. Obejrzałam i nie żałuję. Fantastyczny film, świetna gra aktorska, zwłaszcza jeśli chodzi o tytułowe służące. Film porusza oczywiście temat prześladowań rasowych w USA, kiedy w domach była czarnoskóra służba. Fikcyjna opowieść, ale myślę, że pokazuje więcej niż ziarno prawdy. Zdecydowanie warty obejrzenia. Moja ocena: 9/10.


Witaj w klubie, czyli dobrze wszystkim znana pozycja nominowana w tym roku do Oskara. Mattihew McConauhey i Jared Leto zdecydowanie zasłużyli na Oskara, już rozumiem czemu nie dostał go Leonardo DiCaprio za rolę w "Wilku z Wall Street". Historia opowiada o człowieku, który dowiaduje się, że został mu miesiąc życia, ponieważ cierpi na wirusa HIV, od tego czasu próbuje walczyć z nim na wszystkie sposoby. Film porusza także temat wielkich koncernów farmaceutycznych, które zamiast leczyć ludzi chcą tylko jak najwięcej na nich zarobić. Film godny polecenia i obejrzenia. Moja ocena: 9/10.

Jak wytresować smoka 2 to zdecydowanie film animowany warty obejrzenia, jeśli macie dzieci myślę, że będą zachwycone, zwłaszcza jeśli widziały pierwszą część (ja widziałam). Kolejne przygody Czkawki i jego smoka Nocnej Furii. Nie chcę Wam robić spoileru, jeśli jesteście ciekawe koniecznie zobaczcie, bo warto. Moja ocena: 9/10


Avengers to ostatni film na dzisiaj. Nie jestem jakąś wielką fanką produkcji Marvel'a i filmów opartych na komiksach, ale ten film przypadł mi do gustu. Ziemia zostaje zagrożona napadem obcych, została wykradziona bardzo potężna broń, potrzebni są bohaterowie, którzy zjednoczą się, aby uratować Ziemię i będą nazywać się Avengers. Ocena: 7/10.

I jak? Oglądałyście coś z tych filmów? Co ostatnio ciekawego oglądałyście? Jesteście ciekawe kolejnych serii?
Buziaki! :*

15 komentarzy:

  1. Równiez ostatnio zamieścilam na blogu wpis dotyczący ostatnio obejrzanych przeze mnie filmów, co polecam to: Niezgodna czy tez Magia w blasku księżyca, z starszych produkcji, które chyba każdy obejrzał chociaż raz to: Młodzi gniewni....

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie oglądałam żadnego z tych filmów:) "Marzyciela" sobie dzisiaj obejrzę;) Ostatnio przez brak neta wróciłam do wieczorów filmowych.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marzyciela gorąco polecam, mam nadzieję, że Tobie też się spodoba :)

      Usuń
  3. wszystko widziałam oprócz "Służące", może się nawet dzisiaj na niego skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. cała seria bardzo na tak :)
    O wszystkich filmach słyszałam - no prawie oprócz ostatniego :D
    I mam je w planie zobaczyć, chociaż ostatni to nie mój rodzaj więc odpuszczę sobie :)
    a jak wytresować smoka 2 filmweb mi tam w rekomendacjach polecał, ale stwierdziłam że chyba powinnam najpierw 1 obejrzeć :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszę kiedyś obejrzeć Służące :)

    Alice ♥

    OdpowiedzUsuń
  6. Widziałam tylko jak wytresować smoka 2 ;p ale to dzięki synkowi :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Oglądałam jedynie "Avengers", ale jakoś średnio przypadł mi do gustu ten film. Ogólnie nie przepadam za tego typu filmami :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kocham niemal wszystkie produkcje Marvel Studios, a "Avengers" najbardziej z nich wszystkich :)
    KLIK

    OdpowiedzUsuń
  9. Służące to jeden z moich ulubieńców :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Chyba pora sie przyznac, ogladam bardzo malo filmow za to dzieki synkowi jest obatana w wiekszosci bajek :) w kinie na filmie nie bylam juz od kilku lat ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja ogólnie za filmami nie przepadam i oglądam ich bardzo mało, a jak już to tylko takie na faktach lub ''życiówki'' :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja dużo oglądam anime oraz teraz zaczął się sezon na telenowele, seriale, jak i programy rozrywkowe więc coś z tego Sobie wybiorę bo nie mam tyle czasu żeby wszystko obejrzeć. A jeśli chodzi o filmy to na ten moment nic nie zwróciło mojej uwagi może obejrzę Witaj w klubie. :)

    OdpowiedzUsuń